tirsdag 6. april 2010

Sorry, work in progress

Jeg må bare få starte dette innlegget med å beklage at jeg ikke har oppdatert på leeenge. Jeg vet det er dårlig. Saaaoooii. Det har skjedd så mye i det siste, og jeg har ikke vært hjemme mye. Derfor lite skriving. Dagene på jobb kommer seg i jobbmengde, men det er fortsatt ikke så travelt som jeg skulle ønske det var. Men, jeg får vertfall mye tid på å bli kjent med kollegene mine og underholde dem med min merkelige væremåte (alle er litt overraska over den norske jenta som ikke eier noe filter på hva som kommer ut av munnen). Og mange ler av meg (på godt og vondt), noe jeg synes er generelt galfestlig.

Både Irene og Tamara har reist hjem nå, og det har jeg takla heller dårlig. Kjenner at jeg er kommet til et punkt der jeg knytter meg til menneskene rundt meg, og det er fillen ikke kult å være den som alle reiser ifra. Men, jeg lærer mye av dette også, og jeg kan ikke annet enn å nyte vennskap og gode stunder så lenge de varer, så får vi se hvordan det går med kontakten i fremtiden.

Ingebjørg og jeg har hatt for vane å treffest på søndager her nede. Noen søndager vel og merka, men det har vært godt å hatt henne her. Kjenner at det gjør godt å kommunisere med noen på norsk, der jeg slipper å tenke så mye på hvordan jeg skal greie å formidle akkurat det jeg tenker på. Det har vært veldig gøy å bli bedre kjent med henne. I går flytta hun til Gulu med 3 andre for å få det nye babyhjemmet opp å gå. De er heldige som får ha Inga der oppe. Hun er et rivjern og en god støttespiller. Stolte av deg Inga J Du e tøffe!

Bekkah (en søt sykepleier på 19 fra Virginia) og jeg har fått veldig god kontakt den siste tida. Hun reiser hjem om 2 uker. Blæh!! Men skal nyte henne så lenge hun er her. I morgen reiser vi på safari i 3 dager. Jeg gleder meg helt enormt til det. Spise god mat, overnatte på finfint hotell og ta bilder av dyr og vakker natur i bil med åpent tak. Lørdag står en ny aktivitet for tur… strikkhopp. Men det skal jeg ikke fortelle så mye om ;) For mors skyld… hehe.

Ellers har jenta det veldig bra. Har litt av og på magetrøbbel, og litt vansker med spisevanene her nede. Men det jobbes med. Jeg er snart halvveis i oppholdet mitt, og vil IKKE hjem. Savner menneskene selvfølgelig, men kunne lett blitt værende her lenge. Jeg er glad i livet, glad i mennesker og veldig glad for alt som skjer i meg og  rundt meg.

Håper du har hatt en god påske, og kost deg masse med mye usunt. Det har ikke jeg. Haha. Ha ei fortsatt god uke. Jeg lover å oppdatere en gang ila. neste uke igjen. Forhåpentlig med noen blinkskudd fra høyt oppe en plass.
Ei søt jente i kids-church sist søndag. Skjønnheten selv synes jeg!

1 kommentar:

  1. kjekt å lesa ein liden oppdatering, for nå va d lenge siden jah... som i høg grad bare e et godt tegn på at du har aktive og gode dager :-) Safari hørres utroligt spennande ud...! Og strikkhopping...uuuæææh... enjoy your Africa time!! Ska nok hilsa fra guttane her, di spør itte deg begge to :-)

    SvarSlett