onsdag 14. april 2010

Life is precious

Den siste uka har det igjen skjedd mye. Jeg kjenner jeg blir strukket hver dag i en eller annen retning. Før helga hadde jeg noen fantastiske dager på safari, fylt med luksus, omgivelser, mat, basseng, folk, dyr og naturopplevelser.

I går har jeg jobba med en collage til bloggen til Marilyn. Plutselig da jeg satt dypt konsentrert la jeg merke til at noe hadde skjedd med Laura. Hun hadde akkurat mottatt en tekstmelding om at et barn på babyhjemmet hadde dødd. Det ble starten på en heller tung dag. Jeg tok henne med på Java´s. Vi snakka litt om at det er en del av det å være her, men at vi ikke må bli ”vant” til det. Den dagen jeg blir vant til at barn dør er det noe forferdelig galt med meg.

Da jeg kom hjem og fikk snakka litt med Bekkah, kunne hun fortelle meg at hun var der da babyen døde. Og hun måtte holde den døde kroppen i bilen på vei fra sykehuset. Mora til ungen ville ikke ta i han, og var hysterisk. Stakkars Bekah som måtte gå gjennom det. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være for henne.
           
Jeg merker at jeg blir mer og mer vant til alle de tragiske sjebnene jeg går forbi hver morgen, men det er noe jeg bare må tror jeg. Nede ved taxiparken ligger barna og sover på utbretta pappekser, tiggere med bein kutta i alle slags vinkler, hender forma som tennisballer uten fingre, barn uten bein som har sandaler på hendene for å komme seg fram til sin post… Det er så mange inntrykk og tanker som spinner, at jeg mange ganger bare skrur av, og heller skrur opp volumet på I-poden. Men de daglige turene mine gjennom denne ”verdenen” gjør noe med meg kjenner jeg. Livet er dyrebart, og vi må være takknemlige for det vi har. For helsa, alle godene, familie og generell overflod av myyye. Det er noe jeg vil være ekstra obs på når jeg kommer hjem. Hva snakker jeg om, hva skaper jeg med orda som kommer ut. Bare noen kjappe tanker etter en tøff dag.

Ellers så flytter jeg inn med Solange i leiligheten hennes neste torsdag. Kjenner det gleder meg, og jeg er takknemlig for at ting faller litt på plass.

Dette bilde er det jeg jobber med til bloggen... stll only a sketch!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar