søndag 25. april 2010

Så langt i Gulu...

Akkurat nå sitter jeg i minibussen sammen med hele teamet. Alle med hver sin laptop på fanget. Vi er utenfor Watoto church i Gulu, og benytter oss for øyeblikket av wireless internett fra kirka. Har filma litt fra gudstjenesten og gjort et intervju med pastor Joe.

Jeg kjenner ikke folka på teamet noe særlig, men det kommer seg. Jeg er veldig stille når jeg er sammen med mennesker jeg ikke kjenner meg trygg på, og det får jeg høre stadig vekk. Den tause europeeren kaller de meg. Hehe. Kjenner også at jeg sliter litt med prestasjonsangst, men det jobber jeg med. Litt slitsomt å hele tiden tenke at jeg ikke er god nok, at jeg ikke produserer gode nok bilder, at jeg ikke er fortrolig nok med omstendighetene osv.. Tim som er leder for medieteamet, er en kjempe fotograf, og er veldig støttende.

I går for første gang, hadde jeg virkelig hjemlengsel. Jeg savner familien min, at folk kjenner meg, at jeg ikke trenger å prestere eller bevise noe for noen, tryggheten, og maten. Føler meg generelt som en oppblåst ballong… kanskje det har noe med maten å gjøre. Skal ta en tur til legen så fort jeg er tilbake i Kampala. Vi satser på å få overnatta i en IDP camp før vi vender tilbake til byen. IDP camp er en leir bestående av jordhytter, som er satt opp av myndighetene for krigsofre. Blir utfordra av alle insektene og krypdyrene her, men det er bare å bite i det sure eple. De dreper meg ikke, jeg vet jo det. Men de er bare sååå vemmelige!!

Jeg vet at det er en kjempe mulighet for meg som får være med på denne turen! Prøver å nyte, lære og suge til meg det jeg greier av erfaringer og inntrykk. Men samtidig gleder jeg meg til å komme tilbake til byen og til vante omgivelser og folk.

I ettermiddag skal vi filme en dansefestival i byen, og gjøre et siste intervju med x-LRA generalen Kenneth i en bar.

Dette er fra et intervju i går kveld. Ei dame fra Living Hope, med en MEKTIG historie!



Oppdaterer igjen så fort jeg får sjangs. Ha ei god uke alle sammen J

GOD BLESS 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar