onsdag 17. mars 2010

Change of plans....

De siste dagene har jeg slettes ikke vært i hakk. Det nærmer seg veldig at folk jeg bor med ska reise hjem. Tamara som jeg har fått spesielt god kontakt med reiser hjem om 3 uker, Irene om 2. Og slik fortsetter det bare. Det er kun Rachel som skal være her lengre enn meg, og hun flytter mest sannsynlig inn i leilighetene snart. Når jeg har begynt å tenke på dette har jeg bare falt lengre og lengre ned på humørmåleren.

En formiddag jeg var veldig tidlig på jobb satt jeg og lagte en aldri så liten oversikt over pengeforbruket mitt her nede. Da slo det meg at dersom jeg strammer litt inn, så kan jeg faktisk bli værende en stund til. Da havna jeg plutselig inn i andre tankebaner.

Dette er veldig løse tanker, men jeg tror veldig på at det kan bli bra. Jeg tenker å starte et lite skrive/foto prosjekt for meg selv. Og bruke de ekstra ukene mine her til å reise rundt til landsbyene, ta bilder, bo, bli kjent med folk og skrive ned. Kanskje en tur opp til Gulu for å se på arbeidet der oppe. Der er det barnesoldater og ødelagte kvinner, pluss et nytt babyhjem som snart skal åpnes. Tror utviklingen av denne tanken kan bli enormt spennende. For dere som lurer akkurat nå, så er muligens neste hjemreisedato 13 juni… vertfall før 26 ;) Som sagt, ingenting er sikkert enda.

Ne neste helgene skal jeg gjøre litt kjekke ting sammen med jentene. Neste helg skal vi alle reise til Jinja på ATV tur. (Trille i sitt ess) Det er bare en dagstur, men gleder meg vilt. Tar med kameraet mitt, så jeg satser på noen blinkskudd der. Så er det påske og mye som skjer i kirka, litt avskjedsmiddager for jentene og like i hælene følger strikkhopp. Vil ikke si når det blir, men bilder og kanskje en liten filmsnutt følger forhåpentlig. Urgh, kjenner blodet pumper litt ekstra allerede. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar