torsdag 11. februar 2010

Two weeks already!!!

På tide med en oppdatering. Gårsdagen var spesiell. Jeg hadde mye å gjøre hele dagen, og i slutten av dagen fikk jeg beskjed om at jeg skulle på en kvinnesamling på Marylin´s kontor. Det var noe nytt de nettopp hadde begynt med. Ledelsen av Watoto, kun kvinnene vel og merket skal treffes en gang i måneden og dele tanker og historier. Mest for at Marilyn skal ha litt oversikt over hva som skjer, hvordan det går med de forskjellige og få et mer åpent forhold. Vi var omtrent 10 stk som drakk te og snakket litt sammen i et par timer. Marilyn fortalte noen historier om hvordan barnekoret ble til, og om sine og Gary´s tanker for Watoto i 2010. 

Jeg er litt overraska over måten folk forholder seg til Marilyn på. Hun blir behandla som en dronning, der alle kun snakker når de blir spurt om noe, og alle sitter pent og pyntelig. Det virker på en måte som om folk frykter henne. Da jeg presenterte meg for henne i går og forklarte litt forskjellig med min klumsete engelsk fikk jeg mange rare blikk fra de andre i rommet. Jeg sa kanskje litt mer enn akkurat det hun spurte om, og det var vel galt i deres øyne. Ikke vet jeg. Jeg har selvfølgelig respekt for dama, og jeg ser enormt opp til henne, men jeg er for fillen ikke redd henne. Jeg snakka litt med Laura om det i dag, og vi er visstnok ganske enige om emnet. Jeg er beæret over å få være her og få lov å ta del i arbeidet deres.

På ettermiddagen ble jeg invitert med i ”sellegruppe” sammen med Laura og Solange. Vi kjørte litt ned i byen til en koooselig Thai-restaurant. Vi var 8 stykker i går. Blant annet Alan (CEO) og fruen og noen til av folk i ledelsen. Jaja, jeg må innrømme jeg liker det at jeg blir tatt inn i varmen med de som har noe å si her J

Jeg skulle sitte på med en som heter Brian hjem, og det endte med en tur på Java´s sammen med Solange og Allan. Faktisk veldig koselig. Jeg storkoser meg i deres selskap, og synes det er en befrielse at jeg slapper så sjukt av hele tiden, og kjenner jeg er fullt ut meg selv til alle tider. De ler av meg stort sett hele tida, mye på grunn av engelsken min og min til tider engasjerte måte å uttrykke meg på. Men jeg liker det! Det blir vertfall god stemning… Allan wanted me to write my blog in english, but for now I am keeping me Norwegian typing. Maybe when I`m writing about your performance this sunday I can do it in english J

I dag tok jeg taxi hjemmefra kl 06.00. Wow, hoppa ut av senga i en fart like over 5 i morges. Vi var ei gruppe på sikkert 10 voksne som reiste til Suubi (village) for å gjøre en fotoshoot med Children´s Choir. Det ble mye venting og frem og tilbake, men jeg koste meg veldig. Vi tok en del gruppebilder i forskjellige størrelser, portretter og random. Enormt kjekt, og jeg tror de var fornøyd med bildene mine også. Det gleder meg.

Nå går turen straks gjennom dusjen og rett i pysjamasbuksa. Så er det middag og filmkveld med jentene her i huset. Deilig med en passe normal lengde på kvelden igjen. Håper alle har en heidundrandes torsdag kvel hjemme. Snart helg folkens. Wohoooo!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar