onsdag 3. februar 2010

HOT Villages-Tour day

I gaar var vi en gruppe paa 7 stk, som reiste paa en aldri saa liten Village tour. Watoto sammen med team som kommer ned for og hjelpe har til naa har bygget flere Villages. En Village bestaar stort sett av enormt mange med hus (8 unger og en husmor i hvert hus), babyhjem, skole og kanskje en gaard. Jeg ble helt maalloes da vi gikk rundt for aa se paa alt. Tanken paa at alt dette har startet med at Marilyn og Gary kjente det I hjertet at de skulle bety noe her nede. I dag er Watoto fantastisk stort, betyr LIV&DOED for mange, og er i stadig vekst. De mangler fortsatt mange sponsorer, og bidrag… som er synd! Vi hadde en samling I dag tidlig, der Alan (CEO) fortalte at det var planlagt og gjoere et kjempe stunt i Hillsong London naa nettopp. Men av en eller annen grunn var det ikke vann I bygget denne dagen, saa de med vett maatte stenge ned bygget, ved fare for brann. Snakker vi noen som vil vaere en brems for arbeidet her nede? Tja, kanskje. Men jeg vil allikevell oppfordre alle jeg kjenner som ikke sponser noe, om aa bla opp. Er ca 250,- I mnd. og du redder et liv, skaper en framtid, og soerger for at dette livet kan ha innvirkning paa maaange fler. Dagens oppfordring :)

I dag har jeg faatt vite litt mer om arbeidsdagene mine… Jobber mandag til fedag, fra 08.30 til 17.30’ish. Tirsdag har vi gjennomgang og evaluering av alt arbeid fra forrige uke. Onsdag og fredag har alle som er “Staff” i Watoto Church samling. Boenn sang osv.

Jeg er visst Ganske heldig I forhold til mange andre forstaar jeg som har 2 dager av I uka. De fleste har toppen 1 dag fri. Jeg liker det. FYSJ, I gaar kveld saa jeg min foerste kakkelakk. Jeg som er liiiivredd for edderkopper, hvordan tror du jeg reagerte da jeg saa denne??? Uh, blir vel vandt til det, men GOSJ.

Bor per i dag sammen med 3 jenter, 1 gammel dame (skamkoselig), og en mann (Magnum… haha). Vi har det veldig morsomt sammen. Treffest somregel kun til middag kl 19., men det er helt konge! Merker jeg blir mer frimodig med nye folk naar jeg snakker engelsk… Det er litt rart, men samtidig befriende. De vet at engelsken min sucker, saa det blir mye humor. Kommer seg hele tiden da, det er jeg glad for :)

Snakka nettopp med en kollega (James) som er fotograf her. Han skal ta en haug med bilder denne og neste uke, av alle menneskene rundt i Villagesene som trenger sponsorer. Han ville ha m eg med, men Hector sier jeg visstnok har nok aa gjoere denne uka, saa kanskje neste uke. James faar lane kameraet mitt, til hans stooore begeistring. De har ikke akkurat tiptop utsyr her.

Jeg er saa glad for aa vaere her! Haaper alt staar bra til hjemme :)

2 kommentarer:

  1. Så bra at du trives Annelin :-) Bildene ser heilt fantastiske ut..Glede meg te å hørre mer! Nina

    SvarSlett
  2. mrs bø (i australia;)4. februar 2010 kl. 14:57

    utrolig kjekt å lesa! inspirerande :)
    og tro det eller ei - man blir faktisk vant til kakkerlakker.. æsj :P

    kos deg masse videre <3
    love you!!!

    SvarSlett