søndag 8. november 2009

Skal nyyyyte!!

Jeg kjente plutselig noe som kilte på halsen. Refleksen slo inn, og ned falt en eeenorm pissemaur. Det kom et lite dunk da den traff gulvet. Døde gjorde den heller ikke før jeg hadde prøvd å drepe den 5 ganger. Okei, jeg tar hintet. På tide med en dusj. Hehe. Dagen i dag har vært hektisk. Jeg har møkka ca 20 bokser. Og fytti, det er hardt arbeid. Og det setter sine spor...

Simone, sjefen her ble rasende på meg for 2 dager siden, da jeg fortalte henne at jeg skulle hjem. Men hun har utrolig nok vært hyggelig med meg dagene etter. Jeg hadde forventa meg grynting, mumling og sinte blikk, men hun har gitt meg ordre og snakka til meg som hvem som helst annen ansatt. Det har vært en stor lettelse. Men jeg har også merka at hun har gitt meg ufattelig mye mer arbeidsoppgaver enn de andre her etter jeg fortalte det til henne. Jeg har vært den siste til å forlate stallen både i går og i dag, men helt greit. Jeg jobber heller litt ekstra for å gjøre det litt godt igjen, enn å ha en illsint kjerring hengende over meg :)

I ettermiddag satt jeg på rommet mitt og sjekka litt på nettet, da Oz kom inn og sa han ville lage middag til meg. Han hadde invitert Jenn og Emily også (som bor i husvognå rett bak oss). Fantastisk! Vi koste oss i hel. Latteren var der hele tiden og ubegripelige historier kom opp fortløpende. Amazing. Jeg viste Jenn hvordan hun kunne opprette konto på Skype, og hvordan hun kunne bruke det. Kristian ringte midt oppi det hele, så jeg og Jenn snakka litt med han. Jenn says: He passed the test. Hahaha. Hun er gift med en mann på 82 år. Kan ikke fatte det. Fikk hilse på han på Skype. Veldig lik på en oldefar, men allikevell en svært hyggelig danske.

I morgen pakker jeg koffertene mine igjen og reiser inn til Ottawa. Har booka rom på dette hotellet/ slottet: Fairmont Chateau Laurier. Gleder meg vilt! Oz har tegna et kart til meg over ting jeg burde se og smake. Grunnen til at jeg reiser inn i morgen er at jeg har fri jobb da, så det er en ypperlig mulighet til å utforske byen. Kjenner at friheten jeg har nå er deilig. Jeg skal på museum, innom et bakeri og smake noe liknende wienerbrød som Oz anbefalte, en LimeMargarita på et annet hjørne, gå en tur i parken, ta litt bilder, se på livet, kjøpe meg en bikini, ta en svømmeøkt i bassenget på hotellet og såve godt i en rein Queenbed på et reint rom.

Vel vel, jeg kommer snart hjem.... Og er klar for nye eventyr.

Sees snart, godtfolk :o)
Hilsen fra Trille i den store verden

2 kommentarer:

  1. Hehe, heilt unike e du ;o).. Kosa deg på hotellet..

    -KRistian

    SvarSlett
  2. Kjære, kjære Trille!
    Eg tenke så på deg og e så med deg! Har bedt og ber mye om at Gud må lede deg. Så vil han lede deg dit du skal. Velkommen hjem igjen! Får si til deg som de sier til folk i fjellet , når ting ikke funker: "Det er ingen skam å snu!" Du har lært mye,sier du og det er godt å ha med seg. God bless!
    Kjempeklem fra Mormor (Oldi)

    SvarSlett