torsdag 12. november 2009

Hjemme igjen

Etter en lang reise hjem på over et døgn, var det fantastisk å komme hjem. Desverre, like før jeg landa på Sola fant jeg ut at lommeboka mi var borte. Idiotisk! Kristian henta meg på flyplassen og fikk desverre kjenne frustrasjonen min på kroppen! Stakkars... Er ikke alltid bare og bare å vare kjæresten min.

Da vi kom hjem til meg, var det tent lys på trappa og flagget var på plass. Mor stod i døra og tok imot oss. For ei dame!! Hun hadde tent lys rundt om i hele huset, bakt ferske rundstykker og gjort klar rommet til meg. Jeg har ikke ord... Bjørnar har tatt over leiligheten i kjelleren etter jeg stakk av, så jeg har nå fått hans rom på loftet. Se selv hvor koselig mor hadde laga det til for meg.

Ikke bare har jeg ei mor som har et enormt hjerte for barna sine, men hun gjør også alt for oss. Da jeg onsdag ettermiddag omsider fikk opp øynene, fikk jeg melding av henne. Kaffe på senga? Klart det tenkte jeg. Koselig! Men jeg hadde aldri venta meg en slik service... Herlighet! Mor, du e heilt enorme:) Vett ikkje om någen bedre enn deg!!!

Men, ja. For å oppdatere litt hva som skjer i hodet til Trille, som nå har smakt litt på hva det vil si og være på tur aleine i verden... Det er utrolig godt å være hjemme. Jeg har på desse 8 dagene lært ubeskrivelig mye om meg selv! Kan vel ærlig si det slik at jeg er nullstilt. Drømmer, tanker, meninger og holdninger til livet har forandra seg totalt. Far kom med et godt sitat i dag: "Veien blir til mens vi går den".

For meg ser det akkurat nå ut som om veien min går til Uganda, og at Canada var en viktig omvei for å komme frem til noe annet. Selv om jeg gikk på trynet, gir jeg ikke opp. Jeg SKAL få noe ut av det neste halvåret. Og noen måneder i Uganda tror jeg definitivt er det rette for meg. For dere som ikke vet hva jeg snakker om, så er det en organisasjon i Uganda som driver å bygger byer, sykehus, barnehjem osv. for foreldreløse barn, enker, mennesker med HIV og mennesker som har fått ødelaggd liva sine av LRA. Kommer til å oppdatere litt underveis om hva som skjer.

Livet trenger ikke være kjedelig....!

1 kommentar:

  1. WOW Trille!

    Du e jamen ei grepa jente!!!!!!!

    definitivt, inner beauty is for sombody else ;o)

    Margrete

    SvarSlett